петък, 20 юли 2012 г.

Дивото зове

Като всяко начинание, предстоящото ми пътуване в Централен Балкан е доста вълнуващо. От месеци не съм правил походи във високата планина и с огромно желание очаквам идните дни. През последните няколко горещи дни в офиса постоянно гледам снимки от Балкана и неговите господари... Дивото зове...Орли. Мечки. Вълци...Изражението им от снимките ме кара да очаквам пътуването до Балкана с невероятна мотивация. По всяка вероятност няма да видим последните два представителя на фауната, но това не пречи да си мечтая и да се отнасям в най-дивите места на нашата природа.

Предстои ми да обиколя няколко хижи около биосферния резерват Стенето в Централен Балкан. Най-общо планът е следният:

Събота 
Тръгване от гара София до гара Кърнаре. Ранният влак в 6,15 си е предизвикателство, но иначе следващият ще ме заведе до мястото по обяд. От спирка Кърнаре - качване до Беклемето. Най-добре ще е ако успея да хвана стопа нагоре, че иначе ще утрепя доста време, а по билото ме чака доста работа. Предстои ми да си говоря с пастири, хижари и туристи за срещите им с 'едрите' господари на Балкана. Целта ми е да разбера каква е ролята на биосферните резервати в Централен Балкан за опазването на едрите хищници.

Та стигайки до билото се надявам да срещна пастири. Със сигурност има поне един овчарник под заслон Орлово гнездо. Хората от самия заслон също ще знаят доста полезна инфо, та по всяка вероятност ще поспрем там за 'случайно хапване' и приказка с хората. Следваща спирка - х. Дерменка. Нощувка там и се опит да ся говоря с хижарите, та да видим какво ще се получи.

Неделя
х. Дерменка - х. Добрила (3ч). Нагласил съм се за ранно ставане и снимане на първа светлина, но да видим какво ще се получи. Подозирам, че ако се препие предната вечер, ентусиазма ми ще спадне ;) Нощуваме на х. Добрила

Понеделник
х.Добрила - х. Амбарица (3ч). Същата схема като предния ден :)

Вторник
х. Амбарица - с. Черни Осъм - Троян - София. Време е да се пребирам :)

Това е началния план. Ако се налагат промени ще казвам после. Доста ме сърби пръста за натискане на спусъка на фотоапарата. Да видим какво ще се получи. Очаквайте снимки :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар